دسترسی سریع
در حال یافتن ...
نتیجه ای یافت نشد!

مصاحبه با کلاینت موفق کاریابی خارجی ملل، اوریا کاظم‌زاده، ویزاشدهٔ جاب آفر رشتهٔ IT

24 اردیبهشت

آقای کاظم‌زاده چند ماهی‌ست که ویزای کاری خود را دریافت کرده است و اکنون در آلمان (Oldenburg) به سر می‌برد. سابقهٔ آشنایی او با کاریابی خارجی ملل، به حوالی اردیبهشت ۱۴۰۱ باز می‌گردد، از آن گاه که در پی دریافت نخستین مشاوره‌ها با تیم تخصصی ملل، اعتماد لازم را نسبت به این مؤسسه کسب کرد و چنین شد که پروندهٔ مهاجرتی خود را به کاریابی خارجی ملل سپرد. سرانجام، پس از قریب به یک سال و نیم از آن هنگام و با احتساب دورهٔ تکمیل رزومه، دورهٔ زبان‌آموزی و انجام مصاحبه‌های مختلف با کارفرمایان آلمانی به صورت آنلاین، موفق به دریافت قرارداد شد. او که خود زبان‌آموز مرکز زبان‌ ملل پارسی نیز بود، بیش‌ترین چالش خود را در این مسیر، یادگیری زبان آلمانی می‌داند و با وجود این، تمرکز این آموزشگاه بر آموزش زبان آلمانی را نقطهٔ قوت این مرکز و بخت خود در این مسیر قلمداد می‌کند. این در حالی‌ست که انجام وظایف و فعالیت‌های شغلی ایشان در آلمان با تسلط بر زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر بود اما او به نیکی آگاه است که زندگی در کشوری آلمانی‌زبان منوط بر برخوداری از دانش آن زبان است و خوشبختانه ایشان نیز با همت خود و با شرکت در کلاس اساتیدی چون استاد شیخی در مرکز آموزش زبان‌های خارجی ملل پارسی، از این پل نیز گذشت و تا سطح B1 زبان آلمانی در این مؤسسه پیش رفت و به زبان‌آموزان آلمانی توصیه می‌نماید که از دشواری یادگیری این زبان خسته نشوند و به تلاش خود ادامه دهند.
در زمینهٔ حضور در جلسات مصاحبه با کارفرمایان آلمانی نیز او از کمک و یاری تیم کاریابی خارجی ملل برخوردار بود. بیش‌ترین چالش این جلسات را نیز زبان آلمانی می‌دانست و در نتیجه، در برخی از مصاحبه‌ها موفق‌تر از برخی دیگر ظاهر می‌شد. بر حسب تجربهٔ ایشان، سوالات مصاحبه‌ها نیز برخی از آغاز تا پایان تخصصی بودند و برخی دیگر بیش‌تر به بُعد شناخت اولیه با متقاضی ارتباط داشتند.
او طی کل این مسیر را با همراهی تیم تخصصی کاریابی خارجی ملل، شدنی می‌داند و توصیهٔ پایانی‌شان به متقاضیان، زبان است وُ زبان است وُ زبان و خسته نشدن از مسیری که ممکن است حتی گاه به افسردگی بینجامد.

برای مهاجرت به مشاوره نیاز دارید ؟

هم اکنون نوبت مشاوره خود را درخواست نمایید